Home Aktuális Se telefon, se laptop… Vagy mégis?

Se telefon, se laptop… Vagy mégis?

Avagy hogyan épít a Comenius az okoseszközök által kínál lehetőségekre az oktatásban?

Share

Álljunk meg a fejlődésben vagy HALADJUNK A KORRAL és építsünk okosan a modern kor eszközei által kínált lehetőségekre az oktatásban is? • #gyereacomeniusba

A diákok oktatása, nevelése munka és törődés.  A mobiltelefonok és laptopok iskolai kitiltása gyorsan eléri a célját… De pontosan mi a cél, és milyen célt érünk el ezzel a tiltással?!

Vizsgáljuk meg a kérdést először a diákok szemével! Mit mondanak erről a 7.-8. osztályosok? „Óra előtt szeretném még átfutni a tanár által feltett anyagokat.” „A szünetben készülnék a következő órámra.” „Szétnéznék az interneten a témában, de sajnos egész napra elzárják előlünk a legfontosabb információforrást, az internetet.”

Különösen elgondolkodtató, ahogy egyik felsős, jeles tanulónk fogalmazott a tiltással kapcsolatban: neki „rosszulesik a bizalmatlanság”.

Álljunk meg egy pedagógiai gondolat erejéig!

Kinek a dolga megtanítani a gyerekeket az infokommunkációs eszközök ETIKUS, FELELŐS használatára, ha nem a pedagógusé? Vagy ez is kizárólag a szülő dolga és felelőssége?

És mi lesz a felsős és középiskolás tanulók számára kiosztott uniós laptopokkal? Azokon vajon nem futnak a közösségi társalgóoldalak vagy a lövöldözős játékok? Egyáltalán mire használják a gyerekek ezeket az eszközöket? LÉTEZIK-E FELELŐS LAPTOPHASZNÁLAT A MAGYARORSZÁGI ISKOLAI TANÓRÁKON?

A hatályos kormányrendelet szerint: A telekommunikációs és […] internetelérésre alkalmas okoseszközök […] a tanórák minden évfolyamán használatukban […] korlátozott tárgynak minősülnek.

Finnországban – akárcsak a Comeniusban általam tartott kémiaórákon – minden gyerek egyidejűleg a laptopjáról is dolgozik, a tantermi kivetítőn pedig nyomon követhető, hogy az órán ki mivel foglalkozik. A tanár tehát a kivetítő segítségével segíti és ellenőrzi a gyerekek munkáját. Az online és az offline térben való jelenlét, oktatás és tanulás egyidejűleg, egymást kiegészítve valósul meg. A csúcs pedig az, hogy a tanóra teljes időtartama alatt mindenki (!) dolgozik: a gyerekek feldolgozzák és megértik a tananyagot. Ezért nincs a finneknél házi feladat, ahogy nálam, az én óráimon sincs. Minek is lenne?!

De miért kell telefon a kémiaórára?

Azért, mert minden órán kísérletezünk, a tanulók pedig videófelvételt készíthetnek a kémiai kísérletekről. Vagyis rögzíthetik, magukkal vihetik a tananyagot, és míg a gyermek otthon megmutatja a felvételt anyunak, apunak, közben lelkesen magyarázza nekik a látottakat, már meg is tanulta azt. Ugye elhiszik nekem, hogy sokkal HATÉKONYABB, a mai gyerekek világához sokkal ILLESZKEDŐBB oktatási-tanulási módszertan ez, mint a házi feladat?

Tanárként talán nem csak azért kapjuk a fizetésünket, hogy kiadjuk és számonkérjük a házi feladatot. Ezek az idők szerintem már elmúltak! Félő, hogy a versenyszféra ismét el fog száguldani mellettünk, mint amikor a Covid kezdetén gyakorlatilag digitális analfabéták módjára tapogatóztunk a távoktatás erdejében.

Azért talán mégsem olyan ijesztő a helyzet! Az érvényben lévő kormányrendelet ugyanis lehetőséget kínál az okoseszközök iskolai birtoklására és használatra, amennyiben ezt az intézmény igazgatója és pedagógusa engedélyezi. Csak ez már a rendelet utolsó pontja…

Szóval a Comeniusban a kémia órákon törvényesen használjuk a telefonokat és a laptopokat! Halleluja!

NEM FÉRSZ BELE A DOBOZBA?
GYERE A COMENIUSBA!

#hanemférszbeleadobozba; #gyereacomeniusba

Related Articles
#gyereacomeniusba

Védett: És ha nem vesznek fel gimibe?!

Nincs kivonat, mert ez egy védett tartalmú bejegyzés.

#gyereacomeniusba

A túljelentkezésre való tekintettel bővítjük férőhelyeink számát!

A 2025-26-os tanévben még egy 16 fős osztályt indítunk nyolcadik után! 

#gyereacomeniusba

Nyílt nap, ahogy sehol máshol!

A Comeniusban biztosra veheted, hogy gyermeked...

Iskolai óvszerautomata : kizárólag elvitelre!

Kell-e az iskolai mosdóba óvszerautomata?

Blogenius: egy blog RÓLATOK, VELETEK és ÉRTETEK kedves diákjaim, IGEN nektek, a szüleiteknek és a nagyszüleiteknek!

Comenius Angol-Magyar Két Tanítási Nyelvű Iskola, Székesfehérvár

A blogot írja: Rockenbauer Lajos és a Comenius tanárai, diákjai; szerkesztőként gondozza: Minárik Vanda.

Minden jog fenntartva. A blogon megjelentetett tartalmak, fényképek továbbközlése kizárólag a Comenius Iskola előzetes, írásos engedélyével lehetséges. © 2024